maandag 13 juli 2009

Charmeoffensief Val d’Isère

De afname van het aantal Nederlanderse wintersporters in Val d'Isère is een doorn in het oog van de plaatselijke VVV. Daarom starten zij een charmeoffensief. Navraag bij het Office du Tourisme leert dat ze een marketingcampagne in Nederland beginnen, maar concreet laten ze nog niets los.

Val d’Isère is ongetwijfeld één van de bekendste wintersportbestemmingen van Frankrijk. Internationaal, maar ook onder Nederlanders, is het mondaine dorp erg populair. Toch heeft Val d’Isère te maken met een geleidelijke afname van het aantal Nederlandse gasten. Volgens cijfers van het Office du Tourisme nam het aantal Nederlanders afgelopen winter af met 8,5 %. Wellicht heeft dit te maken met het prijzige imago? Feit is in ieder geval dat Nederlanders meer en meer gaan voor minder bekende maar goedkopere bestemmingen.

Dat Bizztravel in 2009-2010 Val d'Isère weer opneemt in haar wintersportprogramma is natuurlijk geen toeval. "Vanaf juli is een selectie van zowel luxe als voordelige accommodaties in Val d’Isère bij ons te boeken" vertelt Jacco Tas, Commercieel Directeur bij Bizztravel. "Wij gaan bijdragen aan de comeback van Val d’Isère", aldus Tas.

1 opmerking:

  1. Val d'Isere heeft volgens mij toch niet zo bijzonder veel aan populariteit moeten inboeten. Op mijn eigen wintersportsite krijg ik tamelijk wat bezoekers over de vloer die naar goedkope wintersportvakanties naar Val d'Isere zoeken, dus denk wel dat dat charme offensief positief zal uitdraaien.

    BeantwoordenVerwijderen